Tilmeld dig som frivillig 2020


Disse frivillige-grupper er stadigvæk åben for tilmelding!

Classic Race Aarhus er et af Østjyllands største events. Der er racerløb på banen, boder til sultne munde, en Mindepark med udstillinger og et væld af børneaktiviteter og meget mere. Så med 42.000 besøgende, ca. 300 kørere, og 1.000 frivillige, er der mange forskellige typer opgaver, der skal løses – midt i eventen og bag kulisserne.

Læs her nedenfor om de grupper, der pt. mangler frivillige.


Billet-gruppen

Publikums første møde med Classic Race Aarhus

  • Sælger og scanner billetter
  • Giver overordnet information til publikum
  • Sikrer godt og professionelt førstehåndsindtryk for publikum og frivillige, der møder ind

Kvalifikationer: Serviceminded og smilende
Periode for gruppens arbejde: 14-17. maj kl. 08.00 – 17.00/08.00-18.30
Vagter: min. 3 vagter á 4-6 timer


Kontrol

Sørger for at publikum færdes korrekt og sikkert

  • Kontrol ved indgange, telte, tribuner og broer
  • Kontrol af kørende færdsel på vej ind
  • Anvise og servicere publikum samt kontrol af armbånd

Kvalifikationer: Serviceminded, ansvarsbevidst
Periode for gruppens arbejde:. 13. maj – 17. maj. Kl. 07.00 – 21.00
Vagter: min. 2 vagter á 6-8 timer


Nattevagt

Indgår i natberedskabet – i tæt samarbejde med professionelle vagter

  • Kontrol ved indgange og udgange
  • Sikre frie adgangsveje

Kvalifikationer: Ansvarsbevidst, udvise myndighed, natteravn
Periode for gruppens arbejde: 7. maj – 19. maj. Kl. 21.00- 07.00
Vagter: min. 2 vagter á 8 timer


Håndværker-gruppen

Etablering af området generelt

  • Opsætning af skilte, borde og bænke, facader på telte, TV samt antenner rundt i telte
  • Opsætning af diverse hegn og stilladsbarer ved indgange
  • Forefaldende håndværkeropgaver og nedtagning af arrangement

Kvalifikationer: Gerne håndværkeruddannet, handy man, god fysik
Periode for gruppens arbejde: 5. maj – 22. maj. Kl. 08.00 – 16.00 og 16.00 – 22.00
Vagter: min. 25-32 timer over perioden


Renhold

Renholdsgruppen sikrer at Classic Race Aarhus er det reneste arrangement i Aarhus

Håndterer affald og pant i hele området for publikum, kørere, teltholdere mv. Sikrer at der ingen ekstra regninger kommer fra Aarhus Kommune til rengøring.

Periode for gruppens arbejde: 14. – 18. maj kl. 08.00- 19.00/22.00​
Vagter: min. 2 vagter á 8 timer​

NB! Rengøring (toiletter, etc.) udføres af professionelle rengøringsfolk og indgår ikke i opgaven!


CREW Tjek-ind

Crew tjek-ind holdet tjekker alle frivillige ind og udleverer poloer, keyhangers, CREW-guides, armbånd og hvad de frivillige ellers skal have i forbindelse med deres vagt som frivillig.

  • Pakke udleveringsmaterialer ud på hylder
  • Udlevere crew tøj, armbånd, crew-guides osv. til alle frivillige
  • Give praktiske informationer til frivillige

Kvalifikationer: Serviceminded, ansvarsbevidst, godt overblik og ordenssans
Periode for gruppens arbejde:. 12. maj –14. maj Kl. 08.00 – 20.00 15.-17. maj 06.30-20.00
Vagter: min. 2 vagter á 6-8 timer


Servicegruppe Strandvejen

  • Hjælpe ”Boblen”, “Business Lounge telte”, “Sky-barer” og kundetelte med service-opgaver
  • Sikre daglig nedlukning og klargøring af alle telte til dagen efter
  • Sikre sikkerhedstjek inden gæsternes ankomst

Kvalifikationer: Serviceminded, ansvarsbevidst, kan arbejde selvstændigt
Periode for gruppens arbejde: 14. – 17. maj
Vagter: min. 3 vagter á 6-8 timer


Boblerne – festtelte for publikum

Der ligger både et festtelt i Mindeparken og på Tangkrogen som vi kalder Bobler.

  • Sørge for at der er ryddeligt og pænt i teltet
  • Byde folk velkommen
  • Sørge for at der er styr på publikumsflow i teltet

Kvalifikationer: Serviceorienteret, have overblik, imødekommende
Periode for gruppens arbejde:. 15 maj –17 maj Kl. 09.00 – 22.00 og 16. -17. maj kl. 09.00 – 19.00
Vagter: min. 2 vagter á 6-8 timer


Business Lounge 1-4

  • Tage imod gæsterne ved døren – udlevere kuvert med armbånd (og værdikort)
  • Sørge for der er pænt og ryddeligt i teltet
  • Salg af drikkevarer til gæster i teltet + Skænke fadøl og mixe enkle drinks

Kvalifikationer: Du skal være udadvendt, smilende og imødekommende. Gerne praktisk anlagt, have overblik og være løsningsorienteret. Bar opgave: gerne bartender eller prøvet at stå i en bar, smilende og imødekommende.
Periode for gruppens arbejde: lørdag 16/5 og søndag 17/5
Arbejdstid: 08.00-14.00/13.00-19.00 – vagter á 6 timer


Merchandise

Merchandise boden/teltet kommer til at stå på Tangkrogen

  • Sælge merchandise varer
  • Sørge for alt ser pænt og indbydende ud
  • Holde styr på lagerbeholdningen

Kvalifikationer: Serviceorienteret, imødekommende, godt salgsgen
Periode for gruppens arbejde:. 15. maj –17 maj Kl. 08.00 – 19.00
Vagter: min. 2 vagter á 6 timer


Elektriker-gruppe

  • Pakke 4 containere med materiel ved leverandør + udpakning af containere igen
  • Trække kabler og opsætte eltavler og generatorer på pladsen
  • Pakke udstyr sammen igen efter løbsweekenden er forbi

Kvalifikationer: God fysik, gå-på-mod og villig til at lægge tid før og efter løbsweekenden. Gerne elektriker eller anden håndværksmæssig uddannelse – ikke et krav

Arbejdsperiode: Opbygning i weekenden før løbet og ugen op til løbet – 9. til 15. maj. Nedtagning starter efter sidste løb og indtil efterfølgende tirsdag – 17. til 19. maj


Trafik og parkering

  • Vejlede/guide publikum til parkeringsmuligheder
  • Parkeringsanvisning
  • Koordinering mellem pladserne og skiltningen

Kvalifikationer: Serviceminded, smilende, god til at guide andre
Periode for gruppens arbejde: 15. maj – 17. maj
Vagter: min. 2 vagter á 6-8 timer

Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag spændende nyt som den første!

Cookie- og privatlivspolitik

 

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

 

Cookies

Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus. Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

 

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

 

Personoplysninger

 

Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.

 

Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

 

Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

 

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

 

Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.

Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

 

Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: webmaster@craa.dk Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

 

Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:

Classic Race Aarhus

Rudolfgårdsvej 7

8260 Viby J

Telefon: +45 8678 2010

Email: info@craa.dk

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies.