Classic Race Crew

Vil du være med som frivillig for en af de største årlige begivenheder i Aarhus?

Bliv en aktiv del af Classic Race Aarhus

Classic Race Aarhus er en af de største årlige begivenheder i Aarhus. Det kræver mange kompetente kræfter at løfte så stort et arrangement – en racefestival med motorløb, udstilling af biler, børneaktiviteter og mad og hygge til over 42.500 tilskuere. Der er mange og meget forskellige opgaver, der skal løses og det er der brug for gode folk til.

Classic Race Aarhus har en målsætning om at være det bedre arrangement i Danmark at være frivillig til, og vi sætter sammenhold, ansvarlighed og engagement i højsædet. Så med relevant arbejdstøj, mad, og de mange CREW aktiviteter vi har, er grunden lagt for den fortsatte store tilfredshed med at være frivillig CREW i Classic Race Aarhus. Vi har gennem de seneste år tilknyttet et stort og stabilt frivillighedskorps – i 2017 med over 850 frivillige – men da der altid er lidt udskiftning i grupperne, så tøv ikke med at kontakte os.

Se den lille video fra en af arrangementerne i Racehall, hvor de frivillige kører race i gokart.

Hvorfor skal du være frivillig?

  • Du bliver en del af det CREW, der afvikler Nordeuropas bedste Racefestival
  • Du støtter arbejdet med at skabe midler til at fremme børns trafiksikkerhed i Danmark
  • Du får netværk og nye venner
  • Du får spændende oplevelser – på løbsdagene og de mange CREW-arrangementer
  • Du får personlige og faglige udfordringer

Læs om vilkårene for at blive frivillig

Tilmeld dig som Classic Race CREW

 

Bliv frivillig

Vi mangler frivillige til følgende områder:

Billetgruppe

Publikums første møde med Classic Race Aarhus – placeret ved alle indgange Opgaver:

  • Sælger billetter
  • Skanner billetter
  • Giver overordnet information til publikum
  • Sikrer godt og professionelt førstehåndsindtryk for publikum og frivillige, der møder ind

Kvalifikationer: Serviceminded og smilende
Periode for gruppens arbejde: 17. – 19. maj 2019 kl. 8.00 – 18.00
Arbejdstid: min. 2 vagter á 6-8 timer

Egne boder

Classic Race Aarhus’ egne boder består af 8 stk. boder placeret rundt i området Opgaver:

  • Styring og betjening i salgsboder med drikkevarer og pølser
  • Sikre at der er ryddeligt ved boder og cafeborde
  • Optælling og samling af returvarer
  • Opstilling/oprydning før og efter arrangementet

Kvalifikationer: Ansvarlig og vandt til at håndtere penge. Gerne erfaring med håndtering af madvarer.
Periode for gruppens arbejde: 17.-19. maj 2019 kl. 8:00 – 18:00/22:00
Vagter: min. 2 vagter á 6-8 timer

Elektriker

Elektrikergruppens opgaver består bl.a. af:

  • Pakning af materiel, kabler og tavler hos leverandøren i ugen inden ugen op til løbsweekenden.
  • Trækning af kabler og opsætning af tavler i hele området.
  • Drift af generatorer med opsætning, igangsætning, opfyldning af diesel.
  • Nedtagning og demontering af alt anlæg.

Kvalifikationer: God fysik, gerne elektriker eller anden håndværksmæssig uddannelse.
Periode for gruppens arbejde: Ugen op til løbet, ganske få ting i weekenden som tjek og opfyldning af generatorer fredag og lørdag aften. Nedtagning af materiel igangsættes søndag efter løbet og det vil der typisk gå et par dage med. Pakning af materiel samt senere tømning af containere aftales nærmere.
Vagter: Der bliver lavet en vagtplan som man kan melde ind hvornår man kan hjælpe.

Forsyning og lager

Opgaverne består i leverancer af drikkevarer mv. til ”egne boder”, VIP-telte, Pitstop og Firmaer. Ordrerne modtages, pakkes og leveres. Desuden afhentning og optælling af returvarer. På lageret pakkes varer og der modtages leverancer til CRAA. Det kræver, at du er punktlig og omhyggelig. Langt størsteparten af arbejdet ligger i tidsrummet FØR og EFTER selve arrangementet. Og på selve løbsdagene er det om morgenen og om aftenen . Dette giver mulighed for også kunne se race.

Opgaver:

  • Modtagelse af varer i lagertelt
  • Ordremodtagelse fra Egne Boder, Firmatelte, Pitstop etc.
  • Pakning af ordre
  • Udkørsel af leverancer
  • Afhentning og optælling af returvarer
  • Håndtering papirgang

Kvalifikationer: Punktlig og omhyggelighed, kørekort er nødvendigt, truckcertifikat er ønskeligt
Periode for gruppens arbejde: 15. – 19. maj kl. 6:00 og 22:00 mindst 3 vagter.
Arbejdstid: Forskellige vagter inden for ovenstående tidsrum

Håndværker

Opgaver:

  • Etablering af området generelt
  • Opsætning af skilte
  • Etablering af vand og gasforsyninger
  • Forefaldende håndværkeropgaver som bl.a. tømrer, elektriker, VVS
  • Nedtagning efter arrangementet
  • Tilkald under arrangementet

Kvalifikationer: Håndværkeruddannet, handy man, god fysik
Periode for gruppens arbejde: 6. maj – 20. maj
Arbejdstid: kl. 8:00-16:00 og 16:00-22.00
Vagter: min. 32 timer over perioden

Information

Information og guide af (især) publikum ved hovedindgangen, i Mindeparken og ved indgangene.

Opgaver:

  • Salg af merchandise flere steder
  • Service, information og hjælp på nøgleplaceringer i området
  • Vise vej/give anvisninger ud fra kort
  • Give information
  • Skabe glad og positiv stemning, og være imødekommende

Kvalifikationer: Serviceminded og smilende
Periode for gruppens arbejde: 17.-19. maj 2019 kl. 8.00 – 18.00
Arbejdstid: min. 2 vagter á 6-8 timer

Kontrol

Kontrolgruppen er opdelt i 3 funktioner

  • Indgange / udgange
  • Tribuner og telte
  • Rundering

Opgaver:

  • Sikre at publikum færdes korrekt og sikkerhedsmæssigt forsvarligt i hele området
  • Kontrol ved indgange
  • Kontrol ved telte og tribuner
  • Kontrol af kørende færdsel i området
  • Anvise og servicere publikum
  • Kontrol af billetter og armbånd

Kvalifikationer: Servicemindet, ansvarsbevidst
Periode for gruppens arbejde: 4. maj – 19. maj kl. 7.00-21.00 + nattevagt
Vagter: min. 3 vagter á 6-8 timer

Nattevagt

Paddock er der hvor racerbiler, kørere og teams har deres setup. Paddock nattevagt løser følgende opgaver:

  • Holder lågen til indkørsel fra tangkrogen lukket
  • Runderer hele Paddock området og nødvendig overnatning.
  • Holder brandvagt i Paddock

Kvalifikationer: Godt humør, gå-på mod, fleksibel og overblik

Periode for gruppens arbejde: 14. maj – 17. maj kl. 19.00-07.00
Vagter: aftales nærmere

Parkering

Parkeringsgruppen er opdelt i forskellige funktioner:

  • Dirigering ved indgange / udgange
  • Anvisning ved placering af bil
  • Modtagelse af eventuel parkeringsbetaling

Opgaver bl.a.:

  • Sikre at bilerne kommer til parkeringsområderne mest smidigt
  • Placering af bilerne, så området udnyttes til flest mulige parkeringer
  • Søge for, at bilerne parkeres sikkerhedsmæssigt forsvarligt
  • Information / svar på eventuelle spørgsmål til ankommende publikummer, herunder vejvisning til nærmeste indgang og/eller shuttlebus afhængigt af området
  • Sikring af, at publikum færdes korrekt og sikkerhedsmæssigt forsvarligt i hele P-området

Kvalifikationer: Servicemindet, ansvarsbevidst
Periode for gruppens arbejde:  16. maj – 19. maj kl. 7.00-19.00
Vagter: min. 2 vagter á 6-8 timer

Servicegruppe telte

Servicegruppe telte har til opgave at være Classic Race Aarhus’ kontaktperson i forhold til kunden eller restauratøren i teltet. Gruppen vil være delt op i undergrupper der hver servicerer ét eller flere telte.

Opgaver:

  • Tjekker at telt, borde, stole og andet udstyr er leveret som aftalt
  • Modtage kunde i teltet og give praktisk information
  • Kontakt til områdeetablering, El, håndværkergruppe, forsyning etc.
  • Modtage fra forsyning og overdrage drikkevarer til kunden
  • Foretage evt. ekstrabestilling af drikkevarer hos forsyning
  • Returvarer opgørelse i samarbejde med kunden.
  • Afvente afhentning af returvarer
  • Sikre daglig nedlukning af telt
  • Sikre at restauratør/kunde får ryddet teltet efter endt brug

Kvalifikationer: Serviceminded, ansvarsbevist, kan arbejde selvstændigt
Periode for gruppens arbejde: 15. – 18. maj
Vagter: Du skal være til rådighed på alle dage